fredag 30. august 2013

The African Way

Jeg fulgte en undervisnings session med Elly på mandag, og han lærte oss hvordan lage en vev. Jeg husker at jeg brukte en liten vev når jeg gikk i barnehagen, og lagde små duker til mamma. Hjemme nå har jeg også en perlevev som jeg bruker for å lage perlearmbånd.
Elly viste oss hvordan vi enkelt?? kunne spenne opp denne provisoriske veven her, og lage belter, skjerf osv.  Så jeg dro til byen på tirsdag og handlet inn tråd for nå skulle det veves.
Igår hadde jeg endelig tid til å prøve meg på å montere denne veven her da

Først klipte jeg 29 like lange snorer, som jeg tredde igjennom tresaken.  etterpå bandt jeg disse trådene fast i en pinne på en side.

Bandt pinnen fast i stolen og strakk trådene stramt og bandt fast andre enden i en stolpe ute på verandaen vår.  Her gjelder det å være kreativ.






Og slik fortsetter dagene mine. Jeg har også begynt å tvinne kunstig hår til fiber, for å se om jeg kan bruke dette til noe spennende.. Og det skal jeg nok klare. Ved å tvinne inn perler etterhvert så kan det brukes til så mangt.









Gjorde denne tvinningen mens jeg satt barnevakt for lading av solcellepanelet vårt.


1 kommentar: