fredag 9. august 2013

Internett og nytt nummer

Etter en lang flyreise var jeg i seng klokken 0500 idag tidlig.  Å skulle sovne når hodet føles som bomull og ti ganger for stort er ikke lett, og en eim av nymalt hus gjorde ikke ting så mye bedre. Men jeg kan jo ikke klage, når de faktisk har malt til jeg skulle komme hit. Jeg falt til ro i min nyinnkjøpte silkelaken pose, denne vil nok bli min nye bestevenn på denne turen.  I elleve tiden kom Jack, som er vakten vår og fulgte meg opp til der hvor Erik bor. Erik er en annen norsk student som er her nede, han har vært her siden juni og er litt mer kjent enn meg. Etter en liten matbit dro vi ned til byen for å ordne med internett til meg.  Jeg er glad jeg har vært såpass mye i Kenya fra før, så det å skulle reise med public transport her er ingen sak. Det er samme opplegg her som i Kenya. press så mange du klarer inn i en bil, og kjør.  Jeg er ikke helt i tipp topp form, så planen var å fort ned til byen for så å hjem og sove litt. Den planene røyk ganske fort.  Siden vi dro klokken 1, og ikke var hjemme igjen før klokken 9 ikveld.

Vi møtte Ruth, som er Eriks venninne, downtown for å spise lunsj.  Along came Hassan som var hennes venn.  Den første plassen vi kom til hadde ikke igjen den maten vi ville ha, så vi gikk en annen plass.  Her ble vi sittende lenge og vel og vente på maten... TIA. Når maten endelig kom, så fikk jeg cheeseburger som jeg hadde bestilt. Bare at denne var uten kjøtt? Når ble en cheeseburger uten kjøtt? Så da ble det litt frem og tilbake, men de tok da tilbake maten og jeg fikk da etterhvert en cheeseburger med både ost OG kjøtt.

I afrika vet du aldri hva dagen bringer eller hvilken nye venner du får.  Hassan jobber med mind-tricks som jeg liker å kalle det. Spennende.  Eller kan vi si at han jobber med psykologi i forhold til kriminalitet. CSI here we come :) Han analyserte meg ganske fort, fortalte meg at jeg var en jente som er veldig bestemt når jeg først har bestemt meg for noe, men at jeg også kan være tilbakeholden.  Dette stemmer vel eller? Og har jeg bestemt meg for noe, så blir det sånn da :)

Vi hadde en hyggelig lunsj, masse latter, prating og topp stemning. Man kan ikke annet enn å elske det når noen mennesker møtes og tonen rundt bordet var som at vi hadde vært venner i flere år.

Jeg liker Uganda, veldig likt Kenya på mange måter men også veldig ulikt på mange måter.  Folkene her er utrolig hyggelig og hjelpsomme.
Dette lover til å bli et flott opphold.  Også fant jeg fanta strawberry på butikken. Toppen av lykke...:)


Det var Erik som tok bilder idag, kanskje jeg får de imorgen.

I will keep you guys posted.

- Nina

1 kommentar:

  1. Høres ut som dag 1 ble ganske vellykket da! Håper du får mange slike dager og at du blir frisk fort som fy. Kos deg masse :)

    SvarSlett