onsdag 14. august 2013

Boda Boda Bar

En liten oppdatering fra Kyambogo Hill.
Gårsdagen gikk med til å vise Anne Berit rundt, fikse internett til henne og vise henne the african way.  Det virker som hun syns det var veldig greit.  Igår kveld tok jeg, Anne Berit og Erik matatu ned til byen, vi gikk til en plass som heter Garden City og fant oss en fantastisk kul bar som heter Boda Boda Bar.

Stilig kunst, dette er nok sånn man blir hvis man kjører litt for mye boda boda. Som er motorsykkeltaxi.
Jeg fikk min etterlengtede Tusker, det vekker minner fra Kenya.
Vi hadde en koselig kveld på Boda Boda Bar, med candlelight dinner siden det blir plutselig mørkt her i Uganda og med trivelig selskap. Hassan og Ruth joinet oss utover kvelden. Som alltid så er det mye nytt å lære i et fremmed land, min nye venn Benard ringer sikkert 20 ganger om dagen, det blir litt mye mas for min del.
På Boda Boda Bar hadde de fantastisk mye kreativ afrikansk kunst, inne på dametoalettet var det dette som møtte meg:


Idag har vi vært i møte med de ulike linjene vi skal være på.  Jeg gleder meg til å starte opp, når jeg ser alt jeg kan lære her så vurderer jeg å være her et år kanskje? 
Smykker, veving, perler, maling, stofftrykk, farging av garn, keramikk.. you name it, we got it.

Jeg unnet meg litt luksus og fikk manikyr og pedikyr av en utrolig hyggelig mann. Han kunne jobben sin, og det var veldig behagelig å bare sitte en time å bli dullet med. Resultatet ble rooooooosa negler. Jeg skal definitivt tilbake dit neste uke.  LITT luksus oppi alt støvet her.

Jeg fikk rasket med meg noen masaitepper på turen hjem fra min lille luksus utflukt siden de har marked her på campus denne uken. Og en kjole. 




kjole med noter, det måtte jeg jo bare ha.

Erik tester kvaliteten på skjerfene. 

- Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar