tirsdag 16. juli 2013

Avreise nærmer seg

Avreisen til Uganda nærmer seg med stormskritt. Jeg gruer meg, og jeg gleder meg. Jeg gruer meg til å reise ifra venner og familie i så lang tid. Jeg gruer meg til å være helt alene i et ukjent land. Jeg gleder meg til å bli kjent med nye mennesker, lære om en annen kultur og lære mye om den afrikanske kulturen.
Jeg er glad vi lever i en digital verden, på den måten er det enklere å holde kontakten med de hjemme.

Jeg har enda ikke så mye informasjon, jeg lander tidlig morgen 9.august og blir hentet på flyplassen. Forhåpentligvis kan jeg dra rett til campus, hvor jeg skal bo i 4 mnd. Jeg har kjøpt myggnett, bare for å være sikker.  Jeg vurderer også denne portable dusjen som jeg fikk tips om i helgen. Kan kjøpes på Biltema.
Vet jo ikke hvordan dusj fasilitetene er. så da er det greit å være føre var.

Før jeg reiser har jeg endel ting som må på plass, jeg står midt i en flytteprosess. Idag har jeg bestilt studentforsikring og meldt flytting. Hver dag kan jeg krysse av for noe på min what-to-do liste, håper alt er avkrysset den dagen jeg sitter på flyet til Uganda.

I forhold til skolen har jeg ikke så mye info enda, skolestart 12.august. Vi har en uke til å bli kjent, det tror jeg nok at jeg trenger.

- Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar